-
Ο θυρεός του πλοίου απεικονίζει την δυναμική φιγούρα της Κ/Φ ΟΡΜΗ εν πλω με μέγιστη ταχύτητα. Η Ελληνική Σημαία, που κυματίζει περήφανα στον ιστό, σύμβολο της αποστολής της, προβάλλει τα χρώματά της σε όλο το Αιγαίο αλλά και όπου αλλού κληθεί.
Ο σταυρός συμβολίζει την πίστη μας στη θρησκεία και τον Αγιο Νικόλαο να βρίσκεται πάντοτε στην πλώρη της.
Το σπαθί συμβολίζει την κυριαρχία στη θάλασσα, με απώτερο σκοπό την υπεράσπιση του φυσικού της χώρου, δηλαδή των θαλασσίων συνόρων μας. -
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΟΥ
Μέγιστο μήκος: 50,13 μ
Μέγιστο πλάτος: 7,3 μ
Μέγιστο βύθισμα: 2,8 μ
Εκτόπισμα: 265 τόνοι
Μέγιστη ταχύτητα: 21,5 κόμβοι
Μέγιστη ακτίνα ενεργείας με μέγιστη ταχύτητα : 1287 ν.μ.
Ενδιαιτήσεις: 32 άτομα
Κύριες Μηχανές: Δύο MTU Diesel 12V396 TE 94 2X2216 HP
Γεννήτριες ισχύος: Δύο IVECO-8210M 22 6V MARELLI- M7B M250, με ισχύ 2X100 Kwatt
RHIB: Μία Barracuda 4,2 μ, με 25 ΗΡ
ΟΠΛΙΣΜΟΣΠυροβόλο BOFFORS 40MML-70 BREDA
Πυροβόλο BOFFORS 40MML-70
2 BROWNING 0.50 in (12.7 mm)
K/B STINGER
ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ
Ραντάρ Ναυτιλίας DECCA BRIDGEMASTER-II 252/6)
Ραντάρ Ναυτιλίας DECCA 1690ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΙFF/AN/APX-72
4 τριπλές μονάδες εκτόξευσης αναλωσίμων αντιμέτρων WEGMANN
ΠΛΗΡΩΜΑ
Αξιωματικοί: 6
Υπαξιωματικοί: 26 -
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Εως το 1977 το πλοίο ανήκε στην αμφίβια δύναμη του Ατλαντικού των Η.Π.Α στην μονάδα του ‘River Squadron Two’. Την 22 Απριλίου του 1977 τέθηκε εκτός ενεργείας και παρέμεινε σε αυτήν την κατάσταση μέχρι την παραχώρησή του στο Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1989 .Το πλοίο μεταφέρθηκε στην Ελλάδα επί του Ολλανδικού πλωτού πλοίου ‘SUPER SERVANT’ στις 22 Νοεμβρίου 1989. Η ελληνική σημαία υψώθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 1990 στο SYNCRO LIFT/ΝΣ όπου του εδόθη το όνομα Κ/Φ ΟΡΜΗ και ο πλευρικός αριθμός P 230.
Η Κανονιοφόρος ΟΡΜΗ με πλευρικό αριθμό Ρ-230 είναι το δεύτερο πλοίο κλάσης ASHEVILLE που παραχωρήθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό από το ναυτικό των Ηνωμένων πολιτειών. Εντάχθηκε στο USN την 22 Νοεμβρίου του 1969 ως USS BEACON με πλευρικό αριθμό PG-99 και ήταν ένα από τα δεκαεπτά που χρησιμοποιήθηκαν από το USN. Η σχεδίαση και κατασκευή τους ήταν προσανατολισμένη στην επίτευξη του μικρότερου δυνατού βάρους και υψηλής ταχύτητας, έτσι το σκάφος είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και η υπερκατασκευή από πολυεστέρα και σκελετό αλουμινίου, επιτυγχάνοντας συνολικό εκτόπισμα περί τους 230 ΤΝ, ενώ ο αεροστρόβιλος GENERAL ELECTRIC LM-1500 που αρχικά έφερε προσέδιδε δυνατότητα επίτευξης μέγιστης ταχύτητας 40 kts.Από τις 23 Μαρτίου 1990 εως 30 Απριλίου 1991 έγιναν εργασίες ενεργοποιήσεως και εκσυγχρονισμού του στο ΝΣ στις οποίες αφαιρέθηκε ο αεροστρόβιλος λόγω αδυναμίας επισκευής του από το ΠΝ.
Το 1996 αντικαταστάθηκαν οι παλαιότερες μηχανές με δυο νέες τύπου MTU 12V 396 TE 94 ισχύος 2216 ΗΡ η κάθε μια. Το 2003 έγινε αντικατάσταση του πρωραίου ΠΒ 3’/50 και του εξοπλισμού υποστήριξης από ΠΒ BOFORS 40mm, εγκατάσταση ενός δεύτερου ΠΒ BOFORS 40mm καθώς και αντικατάσταση του κατευθυντήρα με νέο τύπου OGR 7 από τον οποίο δύναται να αποκτηθεί ο έλεγχος και των δύο ΠΒ BOFORS κατ’ επιλογήν ή και ταυτοχρόνως.
Το 2005 αντικαταστάθηκε το πρωραίο ΠΒ 40mm BOFORS με ΠΒ BOFORS 40mm BREDA.Από την ενεργοποίησή της μέχρι και σήμερα έχει αναλάβει σειρά αποστολών, κυρίως στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και έχει συμμετάσχει σε πολλές ασκήσεις του Στόλου, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Πέραν των επιχειρησιακών απασχολήσεων έχει συμμετάσχει σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις καθώς και λοιπές αποστολές κοινωνικού περιεχομένου (Αποστολή χριστουγεννιάτικων δώρων του ΕΠΥΕΘΑ) καθώς και διάσωση / μεταφορά νεφροπαθούς ασθενούς από Ν. Σύμη προς Ν. Ρόδο την 27 Δεκεμβρίου 2002.
Την 1 Μαίου 2005 επισκέφτηκε το πλοίο η Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας στα πλαίσια της αποστολής της στη Ν. Μεγίστη κατά τις εκδηλώσεις του Πάσχα.
Οι σημαντικές ημερομηνίες της Κ/Φ ΟΡΜΗ είναι οι ακόλουθες:Ένταξη στο USN : 5 Δεκεμβρίου 1969
Τέθηκε εκτός ενεργείας : Απρίλιο 1977
Παραχώρηση στο Πολεμικό Ναυτικό : Οκτώβριο 1989
Ύψωση Ελληνικής Σημαίας : 21 Φεβρουαρίου 1990
Ένταξη στη Διοιίκηση Ταχέων Σκαφών : 21 Φεβρουαρίου 1990
Ένταξη στην Διοίκηση Κανονιοφόρων (ΔΚΦ) : 1 Νοεμβρίου 2003 -
ΒΑΘΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΑΠΟ ΕΩΣ ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Χ. ΠΕΤΣΑΛΑΣ 01/03/1990 02/01/1992 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Α. ΓΚΙΟΚΑΣ 03/01/1992 06/01/1993 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ ΕΜ. ΓΑΒΑΛΑΣ 07/01/1993 06/01/1994 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Λ. Α. ΓΚΑΚΑΣ 07/01/1994 28/12/1994 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Κ. ΤΣΙΩΤΟΣ 29/12/1994 11/02/1997 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΣΑΓΟΣ 12/02/1997 20/10/1998 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ 21/10/1998 07/03/2000 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΜΠΟΥΜΠΑΣ 08/03/2000 31/07/2001 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΦΛΩΡΟΣ 01/08/2001 08/07/2002 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Φ. ΜΠΟΤΣΑΣ 09/07/2002 08/07/2003 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Π. ΚΑΝΟΥΤΟΣ 09/07/2003 09/09/2004 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Α. ΙΩΑΝΝΟΥ 10/09/2004 29/08/2005 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ 30/08/2005 13/09/2006 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Π. ΠΕΤΡΟΥ 14/09/2006 17/08/2008 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Σ. ΚΛΑΔΑΚΗΣ 18/08/2008 14/08/2009 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Ν. ΚΟΥΝΕΛΑΚΗΣ 15/08/2009 14/08/2010 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Γ. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ 15/08/2010 24/08/2011 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Χ. ΨΥΡΟΠΟΥΛΟΣ 25/08/2011 22/08/2012 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Ν. ΑΛΧΑΖΙΔΗΣ 23/08/2012 18/12/2013 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Ε. ΣΙΜΑΓΙΑΣ 19/12/2013 16/12/2014 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Ι. ΚΑΣΤΡΙΝΑΚΗΣ 17/12/2014 30/11/2015 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Χ. ΡΙΖΟΣ 01/12/2015 23/11/2016 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Ν. ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ 24/11/2016 22/11/2017 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Δ. ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ 23/11/2017 25/11/2018 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Β. ΣΕΛΛΑΣ 26/11/2018 03/12/2019 ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Α. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗΣ 04/12/2019 - -