(του ναυπηγού 'Αγγελου Μπούτοικα, με στοιχεία από τον κατάλογο Denny)
Τρικάταρτη βοηθητική ημιολία
Παραδόθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1929
Συνολικό Μήκος | 59,74 μέτρα |
Μήκος στην ίσαλο γραμμή |
45,72 μέτρα |
Μέγιστο πλάτος |
9,14 μέτρα |
Βάθος στο μέσον του πλοίου |
6,32 μέτρα |
Εκτόπισμα |
759 τόνοι |
Πραγματική χωρητικότητα |
76 τόνοι |
Ολική χωρητικότητα |
505 τόνοι |
Καθαρή χωρητικότητα |
292 τόνοι |
Χωρητικότητα δεξαμενών πετρελαίου |
45 τόνοι |
Ταχύτητα υπό μηχανή |
9,5 κόμβοι |
Συνολική Ιστιοφορία (Sail Area) |
12.700 πόδια |
Κατηγορία: Ναυπηγήθηκε υπό την Ειδική Εποπτεία των Lloyd ' s και η κατηγορία του είναι 100 Α1 στο νηολόγιο θαλαμηγών.
Μεζούρες: Από χάλυβα και σίδερο (σε καμία περίπτωση δεν είναι κατώτερης ποιότητος από την κατηγορία 100 Α1 των Lloyd 's).
Ποιότης Υλικού: Χάλυβας: Siemens, Σίδερο: Consett.
Εξαρτία: H βάση των ιστών είναι κατασκευασμένη από χάλυβα, το μπαστούνι και οι βάσεις των ιστίων από όρεγκον, τα επιστύλια και οι κεραίες από έλατο.
Κέλυφος-Έξαλα: Έχουν λεπτή επικάλυψη με τσιμέντο, το οποίο στη συνέχεια τρίφτηκε με ελαφρόπετρα για να δώσει λείο φινίρισμα.
Χρώματα: Μπλε τα υφαλα, λευκά τα έξαλα, οι υπερκατασκευές, το ακρόπρωρο, το άφλαστο πρώρας. Χρυσαφί το ακρόπρωρο, το άφλαστο πρώρας.
Κόστος: Τελική τιμή 53.957 0 s . 11 d λίρες Αγγλίας.
Το "SUΝΒΕΑΜ II" ναυπηγήθηκε για να αντικαταστήσει το "SUΝΒΕΑΜ II" , που είχε κατασκευαστεί το 1874 και υπό αυτή την έννοια μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί προϊόν της τελευταίας φάσης της βιομηχανικής επανάστασης, όπως η έλικα μονού κοχλία, η πολυκύλινδρη μηχανή ντίζελ και, προφανώς, το ατσάλινο κέλυφος.
Όσον αφορά τις ξυλουργικές εργασίες, η εμφάνιση του υπερστεγάσματος της γέφυρας είναι πολύ προσεγμένη κατασκευαστικά, με κύρτωμα παρόμοιο με αυτό του κυρίου καταστρώματος, ενώ στα πλευρά και στα άκρα είναι στρογγυλεμένο σε ελλειπτική μορφή. Τον καιρό που ναυπηγήθηκε το πλοίο οξυγονοκολλούσαν τα φύλλα του χάλυβα και επειδή η εμφάνιση είχε σημασία, η ένωση με ήλους, που κυρίως χρησιμοποιούσαν στις μεταλλικές κατασκευές, δεν ικανοποιούσε τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη. Έτσι, όλες οι εξωτερικές αλλά και οι ορατές εσωτερικές ηλώσεις ήταν διπλές και ισόπεδες. Ακόμα και στα διαμερίσματα, κύρια και πληρώματος, έχει χρησιμοποιηθεί προσεκτικά φινιρισμένος χάλυβας, δεδομένου ότι οι τοίχοι δεν έχουν επενδυθεί αλλά έχουν απλά περαστεί με επίχρωση σμαλτούχου χρώματος. Μια συναφής άποψη σχεδιασμού ισχύει και για το φωταγωγό της μηχανής, στον οποίο έχουν πρόσβαση οι επιβάτες, καθώς βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, δηλ. είναι από τικ και καλύπτεται από παχύ, ενισχυμένο υαλοπίνακα διάφανης καθρεπτοποιϊας. Στο πίσω τμήμα του υπερστεγάσματος, η προέκταση των πλευρών δημιουργούσε έναν καλυμμένο χώρο για να χρησιμοποιείται το κατάστρωμα την ώρα της σχόλης. Οι ξυλουργικές εργασίες εσωτερικά ήταν επίσης πολύ προσεγμένες. Για παράδειγμα,το γραφείο του ιδιοκτήτη είναι επιπλωμένο με σκούρο μαόνι, το σαλόνι του καταστρώματος με λουστραρισμένη καρυδιά και έχει, όπως και η τραπεζαρία, τζάκι, παρά την ύπαρξη θέρμανσης μέσω λέβητα, για να δηλώσει ότι η πολυτέλεια, όχι όμως και η υπερβολή της, είναι συστατικό στοιχείο του σχεδιασμού.
Ιστορικού συνέχεια...
1945 - Πωλείται έναντι του ποσού των 275.000 σουηδικών κορόνων στο Ίδρυμα Abraham Rydberg , στη Στοκχόλμη, ως εκπαιδευτικό ιστιοφόρο.
1955 - Αγοράζεται, επίσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς, από τη Hansen ' s Clipper Line του Μάλμο και μετονομάζεται σε " Flying Clipper ".
1965 - Αγοράζεται από το Ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας, στην τιμή των 3.427.200 δραχμών, 900.000 από τις οποίες ήταν δωρεά του Ευγενίδειου Ιδρύματος, με το όνομα «Ευγένιος Ευγενίδης». Σκοπός του είναι να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό πλοίο για τους σπουδαστές των σχολών του Εμπορικού Ναυτικού (το σκάφος εισπλέει στο λιμάνι του Πειραιά στις 7/7/1965).
1995 - Το σκάφος παραχωρείται δωρεάν στο Υπουργείο Πολιτισμού. Το Υπουργείο Πολιτισμού παραχωρεί τη χρήση του πλοίου στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος για να επισκευαστεί και να επαναλειτουργήσει.
2002 - Το Υπουργείο Πολιτισμού παραχωρεί τη χρήση του πλοίου στο Γενικό Επιτελείο Ελληνικού Ναυτικού.
2004 (μέχρι και σήμερα) - Το πλοίο επισκευάζεται στο ναύσταθμο Σαλαμίνας με σκοπό την αποκατάσταση-επανένταξη, σύμφωνα με την επιστημονική ερμηνεία των όρων, προκειμένου περί ιστορικών πλοίων.