To Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος και το «Ευγένιος Ευγενίδης»

mouseio

(του Ι. Παλούμπη, αποσπάσματα κειμένου από το περιοδικό Περίπλους, 20 (1997), Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος)

 


mouseio1Στις 29 Νοεμβρίου 1995 το Υπουργείο Πολιτισμού με την υπ' αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/Β/4608 1/3225 απόφαση του απεδέχθη τη δωρεάν διάθεση του εκπαιδευτικού πλοίου «Ευγένιος Ευγενίδης» από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Την αυτή ημέρα με την υπ' αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/Ι/- 55414/3939 απόφαση του το Υπουργείο Πολιτισμού παρεχώρησε τη χρήση του Ε/Π «Ευγ. Ευγενίδης» στο Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος.

 

Των δυο αυτών αποφάσεων, που ασφαλώς ανοίγουν μια νέα σελίδα στη ζωή του πλοίου, είχε προηγηθεί μια θλιβερή περίοδος παροπλισμού τεσσάρων περίπου χρόνων στο λιμάνι της Ζέας. Κι όμως, σε πείσμα του καιρού, το σκαρί συνέχιζε να λικνίζεται στη μπουκαδούρα του προλιμένα της Ζέας. Οι κομψές γραμμές δεν έχαναν την ευλυγισία και τη λεπτότητα τους και ξεχώριζαν ανάμεσα στις βαρυφορτωμένες και κοντόχοντρες σύγχρονες θαλαμηγούς με μια φινέτσα που απέπνεε την αρχοντιά και την ευγένεια ενός ένδοξου παρελθόντος.

 

Στην αρχή του σημειώματος αναφέρθηκε με ποιες συνθήκες το σκάφος περιήλθε στην κατοχή του Υπουργείου Πολιτισμού και πώς παραχωρήθηκε η χρήση του στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος με στόχο την αναπαλαίωση και συντήρηση του σκάφους και τη μετατροπή του σε μουσειακό και εκθεσιακό χώρο. Στόχος φιλόδοξος, αλλά όχι ακατόρθωτος εάν κάποιος μαικήνας στεκόταν πίσω απ' το όλο εγχείρημα. Δυστυχώς, το Υπουργείο Πολιτισμού, παρ' όλη την πανθομολογούμενη καλή του διάθεση δεν μπορεί να εκληφθεί ως μαικήνας και τα διατιθέμενα ποσά, σημαντικά μεν, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως ικανά για την αναβάθμιση και μετατροπή του σκάφους.

 

Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτικού Μουσείου εβοηθήθηκαν από επιτροπή ειδικών τεχνικών Αξ/κών που διατέθηκαν από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύνολο προδιαγραφών που εστάλη σε διάφορα ναυπηγεία, από τις απαντήσεις των οποίων προκρίθηκε ο μειοδότης εργολάβος των απαιτουμένων εργασιών.

 

Λόγω της στενότητος των διατιθεμένων πιστώσεων ο στόχος που ετέθη ήταν:

  • Έλεγχος και επίτευξη υδατοστεγανότητας
  • Στοιχειώδης μηχανολογική υποστήριξη της λειτουργικότητας του σκάφους εν όρμω.
  • Αναβάθμιση της εξωτερικής εμφάνισης.

 

 
  1. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
  2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ